STEAM projektas „Mažais žingsneliais gimtojo miesto takeliais“

 

     2024 kovo 15-21 dienomis Panevėžio r. Piniavos mokyklos-darželio priešmokyklinio ugdymo grupė „Aitvariukai“ dalyvavo respublikiniame ikimokykliniame ir priešmokykliniame sveikatinimo STEAM projekte „Mažais žingsneliais gimtojo miesto takeliais“. Vaikai dalyvaudami projekte sužinojo daugiau apie Piniavos gyvenvietėje esančius įdomius objektus, naudodamiesi „Google maps“ programėle kūrė, piešė unikalų žemėlapį, žymėjo maršrutą, gatvių pavadinimus. Taip pat aplankė privatų Piniavos Klemenso Sakalausko muziejų, keliavo Lėvens upės pakrante iki pakabinamo tilto, apžiūrėjo jo konstrukcijas, lygino jį su netoliese esančiu stacionariu tiltu. Grįžę į grupę, vaikai panoro patys susikonstruoti tiltą iš turimų priemonių. Tądien jų piešiniuose atsispindėjo tik geros emocijos ir susižavėjimas muziejumi.
Priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Skaidrė Savickienė

STEAM projektas „Mano širdy - visa Lietuva"

 

     2024 m. kovo mėn. pradžioje „Ežiukų“ grupės vaikai kartu su mokytoja Aiste Ada Krikščiūniene dalyvavo projekte „Mano širdy - visa Lietuva“. Vaikai plėšė vatos diskelius, juos dėliojo ant Lietuvos žemėlapio kontūro, purškė vandenį ir pirštukais berdami pasodino žalumyną pipirnę. Kasdien vaikai purškė ir prižiūrėjo savo šalies žemėlapį, matavo ir lygino savo ir draugų žemėlapius, išsiaiškino, kad jų gimtinė Lietuva yra žalias ir miškingas kraštas. Visą savaitę vaikai „nokino“ ir „augino“  Lietuvą, o penktadienį kiekvienas parsinešė į namus ir pasidžiaugė įgyvendinta STEAM veikla kartu su šeima.

 Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Aistė Ada Krikščiūnienė

Tarptautinis projektas „Kartu paskaitykim  knygelę“

 

2024 m. vasario 5-9 dienomis „Varliukų“ ir „Ežiukų“ ikimokyklinio ugdymo grupių vaikai su mokytojomis Laura ir Aiste dalyvavo projekte „Kartu paskaitykim knygelę“.

„Varliukų“ grupės vaikai šiame projekte dalyvauja jau antrus metus. Šį kartą mokytoja Laura į grupę pasikvietė Ignės tėvelį Tomą Kurulį, kuris noriai sutiko paskaityti vaikams Evelinos Daciūtės pasakojimą „Katinas ir tulpė“. Tėvelis pasiruošė veiklai: padovanojo auklėtojai tulpių puokštę, atsinešė tulpių sodinukų, kurie jau žydėjo ryškiais dideliais žiedais, o tarp jų miegojo pasislėpęs katinėlis. Tėvelis buvo paruošęs įvairių klausimų. O kas į juos atsakė, gavo ir prizus. Vaikai piešė tulpę, katiną ir namą tokius pat kaip pasakojime. Patys sodino ir tulpių sodinukus. Dabar vaikai laukia, kada gi tulpės sužydės. Vaikams labai patiko užsiėmimai, o labiausiai sužavėjo, kad tėvelis, o ne auklėtoja skaitė knygą.

„Ežiukų“ grupės vaikai kartu su mokytoja Aiste skaitė žaismingą knygą „Laimė yra lapė“, iš popieriaus pasidarė savo lapę, ragavo moliūgų uogienės... Vaikams tokie skaitymai suteikė daug džiaugsmo.

 

Mokytojos Laura ir Aistė

Projektas, teikiantis fizinio aktyvumo džiaugsmą

 

   Lietuvos mažųjų žaidynės - galimybė vaikams susipažinti su įvairiomis sporto šakomis, lavinti skirtingus judesius ir pajausti džiaugsmą bei malonumą sportuojant. Tai didžiausias, visą Lietuvą apimantis, vaikus, pedagogus bei tėvus įtraukiantis projektas. Pagrindinis jo tikslas - padėti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikams suprasti ir pajausti fizinio aktyvumo teikiamą džiaugsmą. Projekto organizatoriai - Lietuvos tautinis komitetas (LTOK) ir Respublikinė ikimokyklinio ugdymo kūno kultūros pedagogų asociacija (RIUKKPA).

   2024 m. vasario mėnesio pradžioje Piniavos mokyklos-darželio VI ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai kartu su mokytojomis Laura Murauskiene ir Skaidre Savickiene jau įsitraukė į pirmąjį projekto etapą - žaismingus virtualius fizinio raštingumo ugdymo užsiėmimus. Mokytojos džiaugėsi, kad vaikams virtualios projekto organizatorių pamokos teikia daug malonių emocijų.

Mokytojos L. Murauskienė ir S. Savickienė

 

Patyriminė išvyka į Vikingų kaimą

 

    2023 m. birželio 6 d. ketvirtokai dalyvavo edukacijoje „Senovės baltų gyvensena“. Edukacija vyko „Vikingų kaime“ – patyrimų muziejuje po atviru dangumi. Per įvairias veiklas vaikai tyrinėjo 1000 metų senumo protėvių istoriją.

    Pirmiausia mokiniai susipažino su senovės kario apranga, ginkluote, gyvenimo būdu. Mokiniai turėjo  puikią progą pasijusti „senovinio kario kailyje“: tapo viena komanda, treniravosi ir mokėsi įvairių taktinių manevrų, sudarė įvairias apsaugines skydų kombinacijas. Vaikai suprato, kodėl senovės lietuviai, būdami puikūs kariai, pralaimėjo ne vieną mūšį. Juk norint laimėti, svarbiausia ne jėga, protas, o drausmė ir disciplina.

Vėliau mokiniai dalyvavo archainio maisto ruošos ir buities edukacijoje, susipažino su žmogaus  mitybos racionu senovėje, sužinojo, kas buvo auginama, kuo mito, kada ir iš kur į Lietuvą atkeliavo įvairūs maisto produktai. Visiems mokiniams buvo paskirstyti darbai, nes reikėjo ruoštis viduramžių puotai: kūrenti virtuvės laužus, virti  arbatą, skrudinti grūdus, kepti blynus taip, kaip tai darydavo mūsų protėviai. Po viduramžių puotos mokiniai klausė „ar dar galės atvažiuoti paragauti tos duonos ir blynų“.

    „Vikingų kaime” mokiniai ne tik smagiai leido laiką, bet sužinojo daug istorinių žinių, bendravo ir bendradarbiavo komandose.

Mokytoja Vilma Orlovienė 

Vasariškas susitikimas Panevėžio kultūros ir poilsio parke

 

   2023 m. birželio 2 d. Piniavos mokyklos-darželio ir Pažagienių mokyklos-darželio 3-4 klasių mokiniai kartu su mokytojomis Diana, Kristina, Vaida ir Vilma vykdė dar vieną 4K modelio veiklą aš su kitais. Mokiniai jau ne pirmą kartą susitinka mokyklose, tačiau šį kartą susitikimas vyko Panevėžio kultūros ir poilsio parke. Tai buvo pilna įvairių veiklų diena. Kaip sakė mokytoja Vaida „nuotraukų tik tiek, nes nebuvo kada fotografuoti“. Mokiniai dirbo bendradarbiaujančiose komandose, naudodamiesi Kultūros ir poilsio parko žemėlapiu per dvi valandas aplankė 9 objektus, atliko įvairiausias užduotis iš visų mokomųjų dalykų ir įveikė net dešimt stotelių. Šį kartą laimėjo ne greičiausi, bet tie, kurie kartu tarėsi, ieškojo problemos sprendimų, draugiškai bendravo ir bendradarbiavo. Mokiniams tai buvo puiki galimybė ne tik pagilinti žinias, bet ir smagiai mokytis kitoje aplinkoje.

 

Mokytojos Kristina ir Vilma

Kaip ir kur Piniavos mokyklos-darželio trečiokai ir ketvirtokai pasikrovė nepaprastai daug geros nuotaikos ir patyrė daug smagių nuotykių?

 

   2023 m. paskutinę pavasario dieną orientacininkai Dalius ir Rolandas pakvietė Piniavos mokyklos-darželio 3 ir 4 klasės mokinius susipažinti su orientavimosi sporto pradžiamoksliu. Mokiniai mokėsi skaityti orientavimosi sporto čempiono A. Šalkausko sudarytą Piniavos gyvenvietės žemėlapį, susipažino su objektų žymėjimu, mokėsi pasižymėti kontroliniuose punktuose ir išbandė orientavimosi sprintą. Mokiniai suprato, kad šitame sporte svarbu ne tik orientuotis aplinkoje, kuo greičiau pasiekti reikiamą kontrolinį punktą, bet ir greitai priimti sprendimus, padėti pasiklydusiems draugams.

   Nuoširdžiai dėkojame Panevėžio rajono visuomenės sveikatos biurui už sudarytas galimybes mokiniams susipažinti su orientavimosi sportu, geriau pažinti Piniavos gyvenvietę, sustiprinti tarpusavio ryšį su draugais ir patirti daug gerų emocijų.

 

Vilma Orlovienė

Piniavos mokyklos-darželio teritorijoje neįprastas statinys – vabalų viešbutis

 

   2023 m. gegužės mėn. Piniavos mokyklos-darželio 1-4 klasių mokiniai kartu su Piniavos bendruomeniniais vaikų globos namais įgyvendino projektą – Mokyklos teritorijoje pastatė vabalų viešbutį.

   Vaikai atsakingai ruošėsi – kiekvienos klasės mokiniai keliavo į mišką ieškoti šakų, samanų, kankorėžių, lapų ir kitos gamtinės medžiagos. Bendruomeninių vaikų globos namų mokytojas Arūnas Griauzdė vaikams padėjo sudėlioti viešbutį vabalams: matavo, trumpino pjūklu, kalė plaktuku, kol viską sujungė  ir uždengė standžiu sieteliu. Prikimšti viešbučio lentynas gamtos turtais buvo patikėta Mokyklos ketvirtokams.

   Beliko laukti pirmųjų svečių. Ačiū už galimybę ne tik vaikams, bet ir suaugusiems mokytis stebėti bei pažinti vabzdžių pasaulį. Lauksime kitų bendrų projektų.

Mokytoja Vilma Orlovienė

Mokytis kartu su kitais labai smagu!

 

   2023 m. balandžio 7 d. Piniavos mokykloje-darželyje įvyko ilgai lauktas susitikimas su Pažagienių mokyklos-darželio 3 ir 4 klasių mokiniais. Tikslas – vykdyti 4K modelio veiklas „Aš su kitais“ srityje.

   Susitikimas prasidėjo nuo šilto direktorės pasveikinimo ir palinkėjimo ne tik smagiai praleisti laiką, bet vaikščiojant mokyklos koridoriais surasti, kuo panašios ir kuo skiriasi dvi mokyklos. Vaikai skirtumų daug nerado, tačiau laiką praleido tikrai smagiai. Pirmiausia nuotaikingai ir kūrybiškai atliko piratų mankštą. Apšilę žaidė mėgstamiausią vaikų žaidimą „Kvadratą". Laimėjo draugystė. Buvo smagu, kai vaikai vieni kitiems sakė komplimentus. Pasportavę mokiniai susirinko į klases. Čia laukė tikras protų mūšis - „60 klausimų apie Lietuvą“. Vaikams teko pabūti istorijos sekliais, „pavaikščioti“ gamtos takais ir takeliais, paklausyti muzikytės, parinkti lietuviškus žodžius, įvardinti skirtingus lietuviškus patiekalus ir minti mįsles. Mokiniai pasiskirstė į komandas, linksmai kūrė pavadinimus, draugiškai tardamiesi bendravo ir bendradarbiavo.

    Dalyvaudami veiklose vaikai mokėsi geriau pažinti kitus, ugdėsi bendravimo įgūdžius, drauge su kitais bendradarbiavo siekdami ne tik asmeninių, bet ir komandinių tikslų.

Nuoširdžiai dėkojame mokyklos-darželio direktorei Aurelijai, pavaduotojai Simai, mokytojoms Dianai, Vaidai, Kristinai už bendradarbiavimą.

 

Vilma ir Kristina

4K veikla. Išvyka į Panevėžio gyvūnų globos draugiją, įsikūrusią Kaimiškyje

 

   2023 m. vasario 9 d. Piniavos mokyklos-darželio 3 ir 4 klasių mokiniai aplankė Panevėžio gyvūnų globos draugiją, įsikūrusią Kaimiškyje ir nuvežė dovanų, kurias surinko visi 1-4 klasių mokiniai.

   Viskas prasidėjo nuo ketvirtokės Austėjos pasiūlytos idėjos sudalyvauti akcijoje „Ištiesk pagalbos ranką beglobiams gyvūnams“. Mokyklos pradinukai du mėnesius nešė įvairiausius daiktus, maistą beglobiams uodegiukams.

   Dalyvaudami tokioje akcijoje, apsilankydami gyvūnų prieglaudoje, klausydamiesi savanorės pasakojimų apie gyvenančių gyvūnų likimus, vaikai geriau suprato socialines problemas. Tai viena iš 4K modelio veiklos sričių „Aš kitiems“, kai refleksija buvo ypatingai svarbi pakalbėti apie jausmus, kilusius lankantis prieglaudoje, apie tai, ką galėtų padaryti, kad gyvūnų prieglaudose būtų mažiau. Kai kurie mokiniai pasakojo, kad ne pirmą kartą lankosi šioje prieglaudoje. Jie kartu su tėveliais nuolat atveža maisto, reikalingų daiktų gyvūnams. Kai kurie globotiniai jau gyvena šiltuose namuose. Tai viena iš veiklų, kai vaikai sužinojo daugiau apie savanorišką veiklą ne tik šeimoje.

   Nuoširdžiai dėkojame vaikams ir jų tėveliams už kartu padarytą gerą darbą. Informacijos taip pat rasite:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0PWABGgwVSuH7Qu6SmhAv3gHztktjpg6okw4QoDBTpryS3cBH8PyzaFoVM4UzuDf2l&id=100067332051335

 

 

4K koordinatorė Vilma, pradinių klasių mokytojos Kristina, Rita, Laima

 Vasario 16-oji

 

  Mūsų istorija turtinga svarbiomis istorinėmis datomis. Vasario 16-oji – reikšminga kiekvienam, gerbiančiam savo šalies praeitį. Ikimokykliniame amžiuje svarbu pradėti ugdyti pilietiškumą. Vaikui nėra per sunkių ar neįdomių temų – reikia tik surasti įdomių būdų ir veiklų formuoti tautinio identiteto pradmenis.

  Besiruošdami šiai šventei, vaikai kartu su auklėtojomis papuošė grupę. Prieššventinę savaitę vyko įvairios veiklos grupėse, vaikai piešė piešinius su Lietuvos valstybės simboliais, gamino įvairius darbelius. Labai tikimės, jog įskiepisime vaikams meilę Lietuvai jau nuo mažų dienų...

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Laura Murauskienė

 Pagalba paukšteliams

 

   Šaltos ir snieguotos žiemos yra tikras išbandymų metas mūsų krašte žiemoti pasilikusiems paukščiams: sniegas uždengia ir taip negausias maisto atsargas, o paspaudęs šaltukas jas dar tvirčiau užrakina ir padaro sunkiai pasiekiamas. Žiema - paukšteliams tikras išlikimo metas. Sausio mėnesį „Bitučių“ gr. vaikučiai kartu su mokytoja Vilma Budnikiene visą savaitę kalbėjosi tema „Paukšteliai  beldžia snapeliu“. Vartė knygas, bandė surasti ten pažįstamus paukštelius, imitavo paukštelių  judesius, jų skleidžiamus garsus, žaidė žaidimus, klausėsi trumpų pasakojimų apie paukščius, žiūrinėjo nuotraukas, diskutavo ar paukšteliams sunku žiemą išgyventi?  Aiškinosi, kodėl jiems reikia pagalbos ir kaip mes galime jiems padėti. Todėl kartu pagamino paukšteliams lesalo. Vaikai labai džiaugėsi galėdami pagelbėti paukštukams.

   Paukščių globa žiemą – tai ne vien malonumas jaustis atliekant gerą darbą, bet ir puiki galimybė iš arčiau pažinti patiems ir padėti pažinti vaikams mūsų krašte žiemoti pasiliekančius paukščius, mokinti juos gerumo, atsakingumo, vaizdžiai paaiškinti gamtoje vykstančius procesus.

   Pradėti lesinti paukščius niekada nėra vėlu. Ypač ši pagalba aktuali antrojoje žiemos pusėje, kada natūralių maisto atsargų beveik nebelieka, o paukščiams jų ypač sunku susirasti ir dėl besikaitaliojančių oro sąlygų – tai atšyla, tai vėl stipriai šąla.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Vilma Budnikienė

Tarptautinė konferencija „Taikaus ugdymo principai – mokykla be konfliktų“ Veronoje

2022-12-03

 

  2022 m. gruodžio 3 d. Veronoje vyko programos „Erasmus+“ KA3 projekto „Robotika prieš patyčias“ tarptautinė konferencija „Taikaus ugdymo principai – mokykla be konfliktų“. Konferencija prasidėjo Dalai Lama video žinute apie švietimo misiją. Taika kaip įvairovę ir aplinką gerbiančios visuomenės modelis. Mokyklos visuomenė, atvira kalboms, nesmurtiniam bendravimui, harmonijai ir laimingam, sąmoningam vaikų augimui. Mokykla be konfliktų – tai principais ir vertybėmis grįsta mokykla, kurioje bendradarbiavimas ir pagarba asmeniniam identitetui bei potencialui tampa esminiu ugdymo, kuriant geresnę ateitį visiems, elementu. 

  Konferencijoje dalyvavo švietimo atstovai iš Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Lenkijos, Rumunijos, Šiaurės Makedonijos, Turkijos, Brazilijos, Peru, Indijos, Lietuvos, Šveicarijos. Džiugu, kad Lietuvai atstovavo projekto koordinatorė Švietimo centro direktorė Jurgita Vaitiekūnienė, projekto ekspertė Vaida Šiaučiūnė, Švietimo centro savanorės Rita Dabulevičienė (Piniavos mokykla-darželis), Aiva Simanavičienė (Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija), Asta Savickienė ir Rūta Martinkėnienė (Paliūniškio pagrindinė mokykla).  

Konferencijos dalyviai susidomėję įsitraukė į Švietimo centro vykdomas veiklas „Mokomoji robotika vaikams“. 

  Daugiau informacijos apie konferenciją https://www.europole.org/conference2022/

 

Panevėžio rajono švietimo centras

 

Kaip ketvirtokai ugdėsi finansinio raštingumo kompetencijas?  

 

   2022 m. gruodžio 2 d. 4 klasės mokiniai dalyvavo VšĮ „Trys kubai“ nemokamoje pamokoje apie finansinį raštingumą, naudojantis „Minecraft“ platforma. Mokytojas Paulius kartu su vaikais aiškinosi apie mokesčius, kodėl būtina juos mokėti. Mokiniai nusikėlė į Marsą. Pasiskirstę į komandas dirbo marsietiškus darbus kalnakasybos, botanikos ir inžinerijos srityse. Uždirbę atlyginimą, susimokėjo mokesčius ir statė objektus, kurie padėtų uždirbti pinigų Marso bendruomenei.  Taip iškilo atrakcionų parkas, kotedžai…

   Žaisdami mokiniai ugdėsi ne tik skaitmeninio ir finansinio raštingumo kompetencijas, tokias svarbias ateities mokyklai, tačiau visas užduotis atliko bendradarbiaudami. Mokiniai žino, kad  tai puiki 4K modelio srities “Aš su kitais”veikla.

 

4K koordinatorė Vilma Orlovienė

Ketvirtokai sėkmingai vykdo 4K modelio veiklas „Aš kuriu" srityje, pasinerdami į netikėtumų kupiną mokslo ir žinių pasaulį

 

  2022 m. spalio 28 d. mokyklos-darželio ketvirtokai vyko į Panevėžio robotikos centrą „RoboLabas". Mokiniai dalyvavo edukacinėje pažintinėje programoje apie savivaldžius automobilius-robotus. Naudodami programinę įrangą WeDo 2.0 vaikai susipažino su blokinio programavimo pagrindais, mokėsi rašyti pirmuosius kodus, atgaivino išmaniuosius LEGO robotus ir net lenktynes suorganizavo. Tam prireikė ne tik matematikos, bet ir projektavimo, problemų sprendimo, komandinio darbo gebėjimų. Grįždami vaikai kalbėjo, kad buvo labai smagu mokytis ne mokykloje.

 

Mokytoja Vilma Orlovienė

Susitikimas su Panevėžio r. Pažagienių mokyklos-darželio ketvirtokais

 

2022 m. spalio 27 d. įvyko 4 klasės mokinių inicijuotas susitikimas su Pažagienių mokyklos-darželio ketvirtokais. Tikslas – vykdyti 4K modelio veiklas „Aš su kitais" ir „Aš kitiems“ srityse.

Susitikimas prasidėjo nuo įdomios susipažinimo užduoties-kryžiažodžio. Bendradarbiaudami grupėse vaikai puikiai įveikė užduotį ir buvo pakviesti į muzikos pamoką, kurią vedė Panevėžio m. Muzikos mokyklos mokytojai kartu su savo mokiniais.

Pasiklausę muzikos kūrinių, Piniavos mokyklos ketvirtokai draugiškai bendraudami ir bendradarbiaudami poroje su Pažagienių mokyklos ketvirtokais mokėsi iš vilnos nusivelti vorus artėjančiai Helovino šventei. Mokytoja Vaida Stanevičienė visiems padėjo įgyvendinti sumanymą – kiekvienas išsivežė po spalvingą gražų vorą.

Nuoširdžiai dėkojame Mokyklos direktorei, 4 klasės mokytojai Vaidai ir jos mokiniams už galimybę kartu mokytis ir įgyvendinti idėjas, įgytas naujas patirtis, šiltą sutikimą.

 

 

4K modelio koordinatorė Vilma

Geros mokyklos koncepcijoje rašoma: „Geroje mokykloje gyvenimas ir ugdymas(is) susilieja, persipinant veikloms, joms skirtoms erdvėms, laiko organizavimui ir patirtims".

4K modelio išbandymas Piniavos mokykloje-darželyje

Kas yra 4K? Kodėl tai svarbu?

 

  Apklausos ir tyrimai rodo, kad mokiniai dalyvauja  neformaliojo švietimo veiklose, skiria laiko asmeniniam tobulėjimui, tačiau retai išsikelia realius tikslus, įsivertina savo pažangą, kaupia veiklų įrodymus. Mokykloms trūksta patirties ir įrankių įgytoms kompetencijoms ugdyti, vertinti ir pripažinti. 4K (aš kuriu, aš keičiu (-uosi), aš su kitais, aš kitiems) modelis skatins kiekvieno mokinio prasmingą dalyvavimą neformaliose veiklose.

  Dalyvaudami pilotiniame 4K modelio išbandyme mokiniai realizuos save keturiose veiklų srityse: „Aš kuriu“ (originalumas, naujovės), „Aš keičiu“ (lyderystė, pilietiškumas), „Aš su kitais“ (bendradarbiavimas) ir „Aš kitiems“ (visuomenei naudinga veikla). Veikdami neformaliojo ugdymo veiklose vaikai kelsis asmeninius ugdymosi tikslus, kaups veiklos įrodymus kompetencijų aplanke, reflektuos ir apmąstys asmeninę pažangą. Dalyvavimas projekte mokiniams suteiks galimybių realizuoti savo idėjas, susijusias ne tik su neformaliuoju vaikų švietimu.  Pagrindinis 4K tikslas – ne didinti mokymosi krūvį mokiniams, bet padėti jiems atrasti gilesnę prasmę jau vykdomose veiklose, paskatinti išbandyti naujas, geriau pažinti save. 4K koordinatorės Vilma, Sima ir 4K mentoriai padės mokiniams pažinti asmeninius pomėgius ir mokymosi tikslus, pasirinkti aktualias veiklas, siekti užsibrėžtų tikslų, teiks grįžtamąjį ryšį apie padarytą pažangą.

  4K modelio išbandyme mokiniai išmoks ne tik pasidžiaugti savo pasiekimais, bet tuo pačiu kantriai įveikti nesėkmes, priimti naujus iššūkius.

 

4K koordinatorės Vilma Orlovienė ir Sima Miškinytė 

„eTwinning“ projektas „The world of fairy tale characters“

 

 

  2021-2022 mokslo metais Simona Lindinienė kartu su „Pelėdžiukų“ grupe dalyvavo tarptautiniame projekte, kuriame pelnė „eTwinning“ kokybės ženklelį. Projekto tikslas buvo ugdyti pomėgį skaityti, susipažinti su įvairių šalių pasakomis, tradicijomis, papročiais ir kultūra. Taip pat, projekto metu buvo siekiama ugdyti vaikų kūrybiškumą, mokyti mokinius suprasti ir analizuoti skaitomus kūrinius, tobulinti IKT įgūdžius, skiepyti meilę užsienio kalboms.

  Projekto metu ikimokyklinio ugdymo mokytoja padėjo vaikams atverti stebuklingą pasakų personažų pasaulį, atliko daug veiklų, tokių kaip: skaitė knygas, jas „gydė“, rinko mėgstamiausias, darė įvairias užduotis su planšetėmis bei kompiuteriais, vaidino pasaką „10 dramblių“ ir daug kitų užduotėlių...

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja,

Simona Lindinienė

Šiukšlių iškasimas

 

   Piniavos mokyklos-darželio pradinių klasių mokiniai dalyvauja Panevėžio rajono švietimo centro organizuojamame projekte „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-12020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN), kurį remia Europos Komisija. 

   2021 m. spalio mėnesį mokiniai atliko pirmąją projekto veiklą „Kas taip suyra?“ Mokyklos-darželio kieme užkasė laikraštį, popierinį dovanų maišelį, plastikinį (greitai suyrantį) maišelį, įprastą plastikinį maišelį, medinį pagaliuką, trintuką, stiklainiuką ir audinio skiautę. Vaikai beveik visus mokslo metus laukė, kada bus iškastos šiukšlės, iškėlė hipotezę, kad užkasti daiktai bus „stebuklingai dingę“. Tačiau birželio mėnesį iškasė visas šiukšles, tik laikraštis buvo šiek tiek pakitęs. Mokiniai padarė išvadą, kad net greitai suyrantys daiktai taip greitai nesuyra, pažadėjo šiukšles mesti tik į joms skirtus konteinerius.

 

Pradinių klasių mokytojos 

 

Projektas „Užauginta Europos sąjungoje“

 

    2021-2022 m. mokslo metais Piniavos mokyklos-darželio pradinių klasių mokiniai dalyvavo žuvininkystės projekte. Vaikai plėtė savo žinias apie akvakultūros sektorių, susipažino su verslo ir karjeros galimybėmis akvakultūros srityje. Mokiniai visus metus mokėsi iš specialiai išleistos mokomosios metodinės medžiagos, dalyvavo paskaitėlėse, bei mokslo metų gale sudalyvavo pažintinėje išvykoje Kaune. 

      Vaikams labai patiko neįprasta išvyka, mokiniai parsivežė begales įspūdžių apie žuvis: "žuvininkystės sode mačiau daug gražių žuvų. Dar ėjome į laboratorijas, mums ten pasakojo apie žuvis, dar žiūrėjome kas slepiasi po mūsų nagu" (Arūnė, 2 kl.). Na, o kai kas iš mokinių labiausiai džiaugėsi maistu su klasės draugais kitokioje aplinkoje: "Studentų kavinėje valgėme pietus. Grįždami iš ekskursijos sustojome degalinėje, kas norėjo galėjo nusipirkti ledų!" (Izabelė, 2 kl.)

         Visada yra įdomu sužinoti kažką naujo ir neįprasto, pasidalinti žiniomis su draugais ir šeimos nariais, todėl Piniavos mokyklos-darželio mokiniai ir mokytojos džiaugiasi galėdami semtis naujų žinių apie akvakultūrą.

Dalyvavimas „Atliekų kultūros" egzamine

 

   2021 metų rugsėjo mėnesio Panevėžio r. Piniavos mokyklos-darželio mokiniai dalyvauja Panevėžio rajono švietimo centro organizuojamame projekte „Judėjimas: mokykla be plastiko“ (angl. „School Plastic Free Movement"). Vykdydami projekto veiklas, mokiniai sužinojo apie rūšiavimo svarbą, mokėsi atskirti ir rūšiuoti atliekas, mesti šiukšles į tam skirtus konteinerius. Paskelbus apie atliekų rūšiavimo egzaminą, trečios klasės mokiniai norėjo patikrinti ir pagilinti savo žinias apie atliekų tvarkymo naudą, tvarkymą, rūšiavimą ir jų perdirbimą. Nors šiame egzamine trys mokinės buvo vienos iš geriausių Panevėžio rajono savivaldybėje ir buvo apdovanotos prizais, tačiau pagrindinis tikslas - ne prizai, o noras padėti mūsų Žemei, suprasti, kad kasdienėse veiklose kiekvienas mažais darbais galime prisidėti prie gražesnės, švaresnės ir saugesnės aplinkos.

   Projektą „Judėjimas: mokykla be plastiko” („School Plastic Free Movement", Nr. 621506-EPP-12020-1_IT-EPKA3-IPI-SOC-IN) remia Europos komisija.

 

 

Pradinių klasių mokytoja V. Orlovienė

Projektas Judėjimas: mokykla be plastiko

 

   2022 m. kovo mėnesį 3 klasės mokiniai susipažino su Panevėžio rajono švietimo centro organizuojamo projekto „Judėjimas: mokykla be plastiko“ (angl. „School Plastic Free Movement“ metodine-vaizdine priemone „Spalvoti konteineriai“ ir žaidimai „Žaidžiu, mokausi, rūšiuoju“. Pažiūrėję vaizdo įrašą, sužinoję apie buitinių atliekų rūšiavimo svarbą, vaikai išmoko atskirti ir rūšiuoti atliekas, išsiaiškino, į kokios spalvos konteinerius kokias atliekas reikia mesti.

   Balandžio 1 d. trečiokai 1 ir 2 klasės mokinius supažindino su įdomia statistine informacija apie atliekas ir jų perdirbimą ir pakvietė praktiškai išbandyti aplinkosauginį mąstymą ugdantį žaidimą „Žaidžiu, mokausi, rūšiuoju“. Pirmiausia vaikai žaidė su spalvotomis kortelėmis, mokėsi rūšiuoti šiukšles, bandė sudėti ant atliekų rato tinkamų laukelių. Pirmokai ir antrokai pažadėjo žaisti šį žaidimą tol, kol išmoks tinkamai rūšiuoti. 

   Žaidimas padės ugdyti vaikų atsakomybės jausmą, įpročius teisingai rūšiuoti atliekas ir tokiu būdu prisidėti prie Žemės saugojimo. 

   Projektą „Judėjimas: mokykla be plastiko“ („School Plastic Free Movement“, Nr. 621506-EPP-12020-1-IT-EPPKA3-IPI-SOC-IN) remia Europos komisija.

 

Pradinių klasių mokytojos

 

eTwinning projektas "Paslauga pasauliui/A favour to the world"

 

   2022 m. kovo-gegužės mėn. Pelėdžiukų grupės vaikai kartu su mokytoja Simona Lindiniene dalyvauja tarptautiniame eTwinning projekte Paslauga pasauliui/A favour to the World“. Akcijos metu vaikai gilina žinias apie šiukšlių rūšiavimą, skirstant jas į atliekas ir antrines žaliavas.

     Praktinės veiklos metu akcijos dalyviai tvarkė miško aplinką, rinko šiukšles, jas rūšiavo. Sutvarkę aplinką, ugdytiniai grožėjosi švaria aplinka, žaliuojančia gamta ir žaidė žaidimus.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Simona Lindinienė

Projekto metu mokykla-darželis aprūpinta gamtos pažinimo mokymo priemonėmis,  laboratoriniais indais ir kt. Atnaujinta 1–4 klasių mokinių tiriamosios ir praktinės veiklos aplinką, praturtintas mokymo(si) procesas pagerėja mokinių ugdymo kokybė ir jų pasiekimai.

Gamtos ir techn. mokslų priemonės.pdf
Adobe Acrobat Document 136.1 KB

 

Piniavos mokykla-darželis ir Bernatonių skyrius dalyvauja projekte „Mažais žingsneliais inovacijų takeliu‟. Projektas finansuojamas Iš Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšų. 

2021–2022 m. m. Piniavos mokyklos-darželio 1–4 klasių mokiniai dalyvauja pažintinėje žuvininkystės programoje „Išauginta Europos Sąjungoje“ (Programa), kuri yra Europos Komisijos iniciatyvos „Farmed in the EU“ dalis. Jos tikslas - plėsti Programos dalyvių žinias apie akvakultūros sektorių, skatinti Lietuvos akvakultūros ūkiuose išaugintų žuvininkystės produktų vartojimą, susipažinti su akvakultūros ar žuvivaisos ūkiuose veisiamomis ir auginamomis žuvų rūšimis, jų veisimo technologijomis ir auginimo aplinka.